Veelgestelde vragen

FAQs

Op deze pagina vind je de antwoorden op de meest gestelde vragen (FAQs). 
Staat je vraag er niet tussen? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via de klantenservice pagina.

VERZENDING & RETOURNERING

1. Wanneer word mijn bestelling bezorgd? 
We streven ernaar om alle pakketten die op werkdagen voor 15:00 uur worden bestelt, de volgende dag te leveren. Pakketten worden verzonden via PostNL. Na een succesvolle bestelling, ontvang je binnen enkele uren de track&trace code in de mail. Deze kan via via deze link gevolgd worden.  

2. Betaal ik verzendkosten voor mijn bestelling? 
Orders met een verkoopwaarde boven de €40,- worden binnen Nederland gratis verzonden. Bij een lagere orderwaarde rekenen wij €5,- verzendkosten. Voor overige landen gelden de volgende kosten.

Land Verzendkosten
Europa  €15,- / €20
Denemarken
Spanje
Frankrijk
Luxemburg

 €10,-

Buiten Europa  €35,-

3. Hoelang duurt het voor ik mijn pakket ontvang in het buitenland?
Voor verzendingen naar Duitsland en België hanteren we een levertijd van 2-4 werkdagen. Voor de verzendtermijn naar overige landen binnen en buiten Europa gelden de standaard periodes van onze pakketdienst POSTNL.
Kijk hier voor levertermijnen naar het buitenland. 

4. Het door mijn gewenste land staat niet in de lijst, kan ik dan wel bestellen?
Geen nood! Wij kunnen jouw bestelling naar het gewenste land verzenden, per land gelden er andere voorwaarden. Daarom adviseren wij je om contact met ons op te nemen via de pagina klantenservice.

5. Hoe wordt mijn bestelling verwerkt?
Nadat je succesvol jouw bestelling heeft afgerond ontvang je een bevestiging op het door jou aangegeven e-mailadres. Wij dragen uw bestelling met zorg over aan onze pakketdienst. Je ontvangt van ons een verzendbewijs met Track & Trace-code waarmee je jouw bestelling tot in detail kunt volgen. 

6. Ik wil mijn bestelling retourneren, binnen welke termijn mag dit?
Op alle gekochte producten geldt een retour termijn van 14 dagen. Dit termijn gaat in vanaf het moment van ontvangst. We streven er naar om het retour binnen 7 werkdagen te verwerken. 

7. Voor wie zijn de kosten van de retour? 
De kosten van de retour zijn voor eigen rekening.

8. Ontvang ik een retourlabel van jullie?
Wij verstrekken geen retourlabels. 

9. Ik wil mijn bestelling omruilen, is dit mogelijk? 
Is je bestelling toch niet helemaal naar wens omdat de maat te klein is of de kleur tegenvalt? Dan kun je kiezen voor een ruiling. 

Dit kan je op twee manieren doen.  

0 Omruilen in de winkel
Je kan langskomen in onze winkel in Rijssen. Hier kan je het product omruilen voor een gewenst ander product. De verrekening vind dan in de winkel plaats. Kun je uiteindelijk niet iets anders vinden in de winkel, dan wordt het bedrag online teruggeboekt.

0 Retourneren en opnieuw bestellen
Bij deze optie stuur je de retour naar ons op en bestel je in onze webshop het andere gewenste paar. Deze zal dan zo spoedig mogelijk naar je worden opgestuurd. Het bedrag van de retour wordt binnen 5 werkdagen op het bij ons bekende rekeningnummer teruggestort. 
De retour kun je aanmelden in je klantenportaal op de website. Statusupdates over je retourzending kun je ook hier vinden. 

10. Ik heb een product in de opruiming gekocht, kan ik dit retourneren? 
Jazeker, voor afgeprijsde artikelen gelden dezelfde retourvoorwaarden als op items voor de volle verkoopprijs. 

11. Heb ik garantie op mijn online aankoop? 
Er geldt een wettelijke garantie op alle aankopen. Dat wil zeggen dat je mag verwachten dat het product naar behoren arriveert. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je met een aankoopsbewijs aanspraak maken op garantie. Reparaties kunnen in overleg worden verzorgt. Indien een reparatie niet mogelijk is, zullen wij een vervangend item opsturen. Mocht dit niet voorradig zijn, kan het product kostenloos worden geretourneerd. Het aankoopbedrag ontvangt je dan binnen 5 werkdagen van ons teruggestort. 

Om er zeker van te zijn of je in aanmerking komt voor garantie raden we aan om eerst contact met ons op te nemen. Dit kan via de een van de mogelijkheden die op onze klantenservice pagina worden beschreven.

BETALINGEN

1. Met welke betaalmethodes kan ik bij Steenbergen Schoenen betalen? 
We werken met een divers aanbod van betaalmethodes: iDeal, Bancontact, SOFORT Banking, Paypal, OVerboeking, ING Home'Pay, Mister Cash en creditcards als VISA en Maestro. 

2. Is het mogelijk om met afterpay te betalen? 
Nee, helaas is het niet mogelijk om middels afterpay een bestelling te plaatsen. Betalingen dienen voldaan te zijn voordat de bestelling wordt verzonden. 

3. Wat zijn de rekeninggegevens van Steenbergen Schoenen?
De onderstaande bankgegevens behoren tot de rekening van Steenbergen Schoenen:

Bank: Rabobank
Rekeningnummer: 3473.408.255
IBAN:  NL11RABO3473408255

4. Kan ik online ook een cadeaubon inleveren?
Helaas is het niet mogelijk om cadeaubonnen online te verzilveren. Wel kan je de gespaarde punten op de nieuwe collectie verzilveren. 

5. De betaling lukte niet en ik wil mijn bestelling wel graag hebben. Wat te doen? 
Een uur na het plaatsen van de bestelling ontvang je een betalingsherinneringsmail. In deze mail staat een link waarmee u de betaling alsnog kunt voldoen. De maat staat zolang in het systeem voor u gereserveerd. 

WINKEL

1. Zijn jullie enkel een webshop of zijn jullie ook een winkel? 
Naast de webshop zijn we al sinds 1946 gevestigd in ons pand aan de Haarstraat in Rijssen (OV). Hier hebben we een ruim aanbod dames-, heren- en kinderschoenen. Lees meer over onze geschiedenis

2. Zijn de winkel- en webshopvoorraad gelijk? 
Ja, we werken met één magazijn. Is iets voorradig in de webshop, dan is dit ook het geval in de winkel. 

3. Ik zou graag eerst mijn item willen passen, is dat mogelijk? 
Zeker kan dat. Je kunt bij het bestelproces aangeven dat je voorkeur uitgaat naar ophalen in de winkel. Op die manier kun je eerst passen. Ook is het mogelijk om telefonisch een model te reserveren. 

4. Kan een schoen worden nabesteld?
Schoenen kunnen maar beperkt tot niet worden nabesteld. Veel merken hebben een vaste voorraad waar alle winkels van moeten worden voorzien. Het kan dus helaas voorkomen dat uw gewenste schoen niet kan worden bijbesteld.

Wilt u zeker weten of de schoen niet meer is bij te bestellen? Neem dan contact met ons op via onze klantenservice.

5. Kan ik ook punten sparen?
We hebben een loyalty systeem dat zowel online als in de winkel geldt. Bij elke aankoop uit de nieuwe collectie spaar je punten. Het is hiervoor wel noodzakelijk om een geregisteerde klant te zijn. Vanaf 100 punten, je spaart een punt bij elke €2.-, heb je al recht op €10,-. 

6. Wanneer is de winkel geopend? 
De openingstijden van onze winkel zijn als volgt: 
Zondag GESLOTEN
Maandag 09:00–18:00
Dinsdag 09:00–18:00
Woensdag 09:00–18:00
Donderdag 09:00–21:00
Vrijdag 09:00–18:00
Zaterdag 09:00–17:30

6. Kan ik ook de voeten van mijn kind op laten meten? 
Zeker kan dit. We helpen je graag bij het opmeten van de voeten om zo de best passende schoen te vinden.